4 mei Zamora naar Fontanillas de Castro - Reisverslag uit Fontanillas de Castro, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 4 mei Zamora naar Fontanillas de Castro - Reisverslag uit Fontanillas de Castro, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

4 mei Zamora naar Fontanillas de Castro

Door: Bernardus

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 Mei 2013 | Spanje, Fontanillas de Castro

We lopen vanaf het begin met een bepaalde groep naar de volgend plaats, de meesten gaan alleen en enkelen met 2 of meer. Ik ga meestal met 2 of 3 man en soms alleen. Een knul van rond de 30 was er ook altijd bij een Rus, nee niet die jongen die en hekel had aan Duitsers (Slarotimov), maar Sacha, met hem deelde ik regelmatig een dubbele kamer vanwege de prijs. Hij had vanaf het begin al last van zijn grote teen, en vandaag heeft hij besloten de strijd te staken...jammer het was een gezellige en een man vol humor. Verder vandaag weer een mooie tocht over weiden en velden met verre uitzichten daarbij mooi weer, richting de splitsing naar Sanabres. Eerst een tussenstop in het pittoresque plaatsje Montamarta, waar we de lunch nuttigde bestaande uit een broodje Tortilla (halve 'Pan' met flinke aardappelomelet) met voor mij dit keer 2 koppen thee voor de prijs van...€ 3,10. Na de splitsing zijn we nog door gelopen naar een gehuchtje (Fontanillas, hier hebben ze waarschijnlijk nog nooit gehoord van Wifi) waar we uiteindelijk met 5 man in een herberg(soort padvinders verbijfplaats), de nacht doorbrengen.
Morgen gaan we terug naar de splitsing richting Sanabres en hebben we nog 375 km te gaan.