6 mei Tábarra-Santa Marta de Tera - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 6 mei Tábarra-Santa Marta de Tera - Reisverslag uit Santa Marta de Tera, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

6 mei Tábarra-Santa Marta de Tera

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 Mei 2013 | Spanje, Santa Marta de Tera

Heerlijk gegeten op een Spaans terrasje en zo Spaans dat we niet eens wisten wat we aten, maar het was wel lekker en...te veel, gelukkig wel gezond. Later ben ik nog in de bar gekropen waar de mensen je niet eens vreemd aankijken als je tussen hun naar de voetbalwedstrijd kijkt en meesnoept van hun 'pips', typisch Spaanse pinda in de schil, die ze in de mond openen en de schil op de grond gooien, ze waren allen Barca fans. Daarna gauw het bed ingedoken en vandaag weer vroeg op, de wekker ging alweer om 6.19u. We hebben een tocht voor de boeg van slechts 23 km en een mooie, de bossen kwamen weer in ons landschap en weinig hoogte verschillen. Voor het eerst kwamen we ook populieren tegen, tenminste...we zagen ze staan bij bossen, wat duidt op een goed vochtig landschap en dat klopt ook wel, hier hebben de Spanjaarden een uitgekiend vochtreguleringsysteem opgezet met het aanleggen van speciale kanaaltjes waar het water vanuit de bergen in stroomt en deze kanaaltjes altijd zijn voorzien van genoeg water. Uiteindelijk komen we aan in een plaatsje...waar je nog niet begraven wilt worden, alhoewel...we hebben er zowel de begraafplaats bezocht als de Santa Martha kerk uit de 10e eeuw, herbouwd in de 13e eeuw en een beeld van de heilige Jacobus bevat van de 11e eeuw. Doe ik ook nog even wat cultuur op. Morgen meer...

• 07 Mei 2013 - 00:51

Annemarie De Wit:

Hola Cariño... Qué Tal ??

Hoef ik eigenlijk niet te vragen, want je gaat als een speer !!!
    En alles gaat gewoon, door Terrasje, veel en lekker eten, de vino tinto. pips en voet bal kijken enz. !
    Ja kou heb je wel geleden, met al die sneeuw en regen, maar dat is nu ook niet meer.
    Maar hoe zit het met het spirituele, waar ik altijd over hoor? Nog steeds niet?
    Nou lieve groetjes en weer een pracht van een wandel dag toegewenst.

Knuffels ANNEMARIE xxxx

• 07 Mei 2013 - 21:35

Ine Van Gerwen:

Ha Jack,

Leuk je zo te kunnen volgen op je pad!
    Ik geniet van je verhalen en hoop ook nog eens zelf de stoute schoenen aan te trekken.
    Zoek alleen nog iemand om de rugzak te dragen :)
    Namasté!

Groetjes, Ine

• 07 Mei 2013 - 22:15

Anke Van Heeckeren:

Hi Kanjer,

Wat leuk dat je gewoon tussen de Spaanse mensen, een voetbalwedstrijd mee kan maken.
    Over spiritueel gesproken...
    Het etiket maakt iemand niet Spiritueel, maar de inhoud !!!
    Durft onder alle omstandigheden authentiek jezelf te zijn....
    Ik lees je weer!!!

Liefs,

Anke xxx.

• 08 Mei 2013 - 10:46

Jan En Diny:

Leuk Jack om je te volgen,we wensen jou veel succes gr x

• 08 Mei 2013 - 15:22

Annemarie De Wit:

Hi Jackyboy...

Gisteren heb ik 1 dag aan Pelgrimage gedaan: "Zussendag". in Den Bosch. Meimaand "Mariamaand", en dan kan je (figuurlijk) niet om de Sint Jan heen. De enige maand in het jaar dat Maria uit de Kapel wordt gehaald en voor in de kerk bij het Altaar staat. Heb daar nog een kaarsje voor je opgestoken, dat je in goede gezondheid de finish bereikt. Zodat je net als Ceasar na zijn overwinning op Pharnaces, kan zeggen " Ve'ni Vi'di Vi'ci ". Verder op de Binnendieze gevaren, hapje gegeten en natuurlijk Vino Tinto op terrasjes. Dus was ik blij dat ik 'savonds weer in mijn eigen refugio kon slapen. Kijk vol verwachting weer uit naar je vervolg van het reisverslag.
    Buen aproveche, a su salud !!

Huggy's Annemarie xxx