10 mei Requejo - Lubian - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 10 mei Requejo - Lubian - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

10 mei Requejo - Lubian

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Jack

10 Mei 2013 | Spanje, Lubián

De avond in Asturiano hebben weer gezamenlijk met een gemengd gezelschap doorgebracht in een restaurant waar ook weer lekker voor ons werd gekookt, wat minder uitbundig dit keer, maar het kan ook niet elke dag feest zijn, als je steeds vroeg opstaat. Vanochtend was hij er dan weer, de zon en...bladstil, heerlijk. Liepen we eerst 6 km over de autoweg, op advies van de Albergue-beheerster, de weg leek een vals plat, maar wel zo vals, dat je er toch zere benen van kreeg, achteraf zat er een stijgingspercentage in van 7%, daarna gingen we verder via de Camino, prachtig.. zeker met dit weer. Smalle paadjes langs fleurige weiden, zeel oude bomen en heel veel klim- en af en toe daalwerk. Vele schitterende watervallen, wat ik nu erg mooi vond, maar wel het resultaat was van, waarover ik gisteren zo zat te mopperen, de regen! Tot onze verbazing zaten we in no-time aan de top 1.360m, het hoogste punt van de hele Camino, vervolgens weer afdalen en klimmen langs even geweldige paadjes met prachtige uitzichten, één van de allermooiste etappen. Rond 12.30u waren we al in de herberg, gelukkig maar want om 13.00u was ie al vol. De rest van de middag konden we genieten van de zon en...een lekker wit wijntje! Nog ff tegen de Duitsers tafelvoetbal gespeeld, gewonnen...gelukkig!

• 10 Mei 2013 - 18:45

Hans De Vries:

Hallo Jack,

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. En dat je zulk mooie uitzichten hebt.
    Ik zal duimen dit weer zolang mogelijk aanhoudt. Zeker voor Galica - dat morgen op het plan staat - is dat een (welverdiende) luxe.

Buen camino.

Hans.

• 10 Mei 2013 - 19:25

Annemarie De Wit:

Hi Jackyboy...

Je had je vlaggetje gisteren in Requeixo staan i.p.v. Requejo, vandaar dat ik zei dat je ver van de N525
    was afgedwaald. Maar nu je in Lubian bent klopt het wel. Fijn dat je vandaag weer een geweldige dag had. En kon je op de top ook de vele windmolens zien die daar overal verspreid staan? Mooie Camino morgen als je de grens van Castilla y León naar Galicia oversteekt. En ik wens je mooi weer !!!

Besos Annemarie xxxx

• 10 Mei 2013 - 23:01

Erik Pufkus:

Mooi verslag weer Jack... zie het gewoon voor me. Prettig om na die regen weer mooi droog weer te hebben. Je ziet het Jack dat je met 6 km per uur VEEL MEER ONDERWEG ZIET , dan met 140 km/uur op de snelweg en .... geen prenten onderweg !
    Ben je donderdag de 23e mei al weer thuis, want anders moet ik jouw site bij de Favorieten zetten van Anoet's laptop die we naar Turkije meenemen.
    Ik wil wel je verslagen blijven volgen... succes morgen !