12 mei A Gudiña naar Laza - Reisverslag uit Laza, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 12 mei A Gudiña naar Laza - Reisverslag uit Laza, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

12 mei A Gudiña naar Laza

Door: Bartholomeüs, Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

12 Mei 2013 | Spanje, Laza

Gisteravond heerlijk gegeten, ondanks een simpele formule 'Menu del Dia', maar toch heel lekker gegeten, vooral...als je wordt getrakteerd! De nacht ook prima geslapen. In gedachten was ik even bij moeders, die ik gisteravond nog probeerde te bereiken, echter... Bij deze ma, ik hoop dat je een fijne Moederdag hebt gehad...heb nog een leuk zeepje voor je weten te scoren uit...the Bad Old Day's!
Vandaag stond ons één van de mooiste tochten op het programma, alleen...wel lang tw. 36 km. Bij het vertrek kwamen de eerste problemen al boven, het was zo koud geweest dat er zich een enorme laag nevel had opgebouwd dus zagen we amper wat van de omgeving. Waren we echter boven de 1.000 m, dan konden we weer wat zien, maar de nevel ontnam ons het gezicht van het prachtige dal. Wel zag ik voor het eerst een 'witte regenboog' ofwel doordat de zon door de nevel scheen, ontstond er een boog zonder kleuren, wel was de bovenrand donkerder (geel), dan de onder rand. Verder was het heel koud, maar toch...prima om te lopen. Na 10 uur werd de zon warm genoeg om de nevel op te lossen en toen kregen we uitzichten...geweldig...we liepen net aan een kant langs een stuwmeer..heb er heel mooie foto's van kunnen maken, de andere kant leverde veel mooie vergezichten op. Zoals gisteren was het weinig bossen maar veel in bloei staande struiken en paarse heide, die je in Nederland pas eind augustus te zien krijgt. Het was zo mooi, de paden stegen sterk, maar daalden eveneens vrij stevig, waarbij deze doorgaans geplaveid waren met kiezelstenen, zodat het ook lastig was om te lopen, heb nu dan ook voor het eerst last van een blaartje. Een heel mooie tocht die we in een leuk plaatsje Laza afsloten en guess what...ik was nog niet eens moe...

• 13 Mei 2013 - 12:05

Annemarie De Wit:

Buenas Dias Bonito...

Como está usted ?? Mi... muy bien. Verzorg je blaartje goed anders gaat het je parten spelen.Fijn dat je zo genoten hebt gisteren.
    Of je nu richting Xinzo de Limia of richting Maceda gaat ?! Vandaag zal het weer een fantastische dag voor je zijn dus geniet met volle teugen. Ik zei het eerder al... een Prachtig gebied ga je tegemoet! En daar ben je nu al een paar dagen..! Te gek gewoon.
    Hasta Luego ou mañana e hoy "BUEN VAIAJE" !!!

Besos Annemarie xxx

• 13 Mei 2013 - 16:46

Ton Verhulst:

Hee Jack,

na een lang weekend weer eens bijgelezen. Die regelmatige glaasjes vino tinto trekken me wel, maar een lunchwandeling van een half uurtje is me meer dan genoeg ;-) Ik beleef veel plezier aan je korte verslagen, merk dat je er zelf ook plezier in hebt.
    Geniet van je tocht en tot ziens,

grtn, Ton

• 13 Mei 2013 - 20:50

Henk Hofstra:

Hey Jack,
    Eindelijk weer eens tijd gevonden om je reisverslagen eens rustig te lezen. God man, wat ben jij een gezegend man dat jij hier zo van mag genieten. Ondanks de regen lees ik tussen de regels door dat je ook dan geniet.
    Lees nu dat zelfs jij blaren kan krijgen. Zorg er maar goed voor, want het moet genieten blijven.
    Heel veel succes, plezier en genieten nog daar.
    Kijk alweer uit naar je volgende reis verslag. Heb je nog wat meer mooie foto's?

• 13 Mei 2013 - 21:46

Erik Pufkus:

Hoi Jack, bedankt voor je mailtje aan Anoet en mij ... thnx vast voor jouw felicitatie voor mn verjaardag, maar dat is pas over een maandje.
    Wij zien elkaar pas in juli/augustus Jack, want wij vertrekken de volgende week voor 6 weken naar Alanya in Turkije en komen vrijdag 5 juli pas terug.
    Ondertussen volg ik jouw avonturen en geniet er erg van - heb jij trouwens zo lang vakantie gekregen Jack of zit je tussen 2 banen in ?
    Geniet in ieder geval en kom in juli/augustus met heel veel foto's terug bij ons...fijne dagen nog !
    anoet en erik