14 mei Xuuqueira de Ambía-Ourense - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 14 mei Xuuqueira de Ambía-Ourense - Reisverslag uit Ourense, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

14 mei Xuuqueira de Ambía-Ourense

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

14 Mei 2013 | Spanje, Ourense

Vanochtend ging het licht in de Albergue al om 6 uur aan, was ik blij dat ik in de sporthal lag, had de wekker gezet om 6.31, dus hoefde ik daar niet eerder eruit.Toen ik me ging wassen in de Albergue was het gebouw bijna leeg. We hadden vandaag 'slechts' 25 km voor de boeg, weinig vergeleken met de afgelopen dagen. Orense of Ourense, zoals de huidige bevolking het graag wil noemen, was de eindbestemming. Helaas liepen we in het begin over asphaltwegen, waarbij veel vooral vrachtverkeer, met name betonmolens, ons voorbij raasden, akelig gevaarlijk. Eénmaal van de weg was het weer heerlijk rustig op een koekoek na, dezelfde, die ons al bijna de hele reis volgt en nog steeds niet goed kan klokkijken, sloeg negen keer terwijl het al over tienen was, alhoewel het is hier niet echt warm, dus...kan ik dat beest niet echt iets kwalijk nemen. Ondanks dat het zwaar bewolkt was, kwam er nog geen druppel naar beneden, het geeft alleen geen echt mooi beeld van de omgeving, die nu heel erg groen is, maar wel mooi heuvelachtig. Er staan nog veel oude en bevallige gebouwtjes, je kunt het bijna geen huizen meer noemen, maar er staan ook veel nieuwe in prachtige enorme (marmeren) brokstenen opgemaakt met leien daken. Uiteindelijk op de top aangekomen, zagen we Ourense in het dal en oplopend de heuvels in, liggen, schitterend. Het duurde nog wel even voordat we onze herberg hadden gevonden en gelukkig...er was nog wel een plaatsje voor mij. Vanmiddag hebben we de stad een beetje kunnen bezichtigen en even de kathedraal van binnen bekeken.

  • 15 Mei 2013 - 12:49

    Annemarie De Wit:


    Buenas tardes Jackyboy...

    Como está usted hoy??
    De 37e dag dat je, zover ik weet zonder rustdag, je camino loopt! Je maakt de 40 dagen denk ik wel vol.
    Onvoorstelbaar en het gaat je zo makkelijk af, zoals je schrijft. Even een herinnering...
    Vergeet niet de laatste 100 km op z'n minst 1 keer per dag extra te stempelen voor je Compostelaat! Als bewijs dat je de originele Pelgrims Camino loopt. Dat weet je wel, toch? Ik zeg het maar even want
    een kennis van me was zo vermoeid de laatste 100km dat hij daar helemaal niet meer aan gedacht had.
    Daar heeft hij nu nog steeds spijt van. Misschien zie je vandaag of morgen op een of andere top Santiago al liggen in de verte... en schreeuwen: "Santiago here I come"!
    Goh... ik zie het al helemaal voor me, jou enthousiasme !!
    Voor vanavond "Salud" bij een vino Tinto

    Saludos desde los Páises Bajos.
    Besos Annemarie xxx

  • 15 Mei 2013 - 13:52

    Hans De Vries:

    Hoi Jack,

    Het begint aardig op te schieten. Vanaf Ourense zal het wel wat drukker kunnen zijn. Een groot aantal pelgrims lopen alleen de laatste 100 kilometer, omdat dat de minimumafstand is die gelopen moet worden om in aanmerking te komen voor een Compostela.
    Ik zal duimen dat de regen de komende dagen mee zal vallen. Dat is hard nodig, want de weerberichten zijn voor de laatste dagen minder gunstig.
    Hoe dan ook geniet ook veel van de laatste week.

    Groeten,

    Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 122346

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: