De laatste dag bij Oy en Frank - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu De laatste dag bij Oy en Frank - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

De laatste dag bij Oy en Frank

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 April 2017 | Thailand, Pattaya

Ondanks dat we het gisteren (zeg maar vannacht) laat hadden gemaakt, waren we redelijk vroeg op, althans Joey, die er zin in had om vooruit vast naar Bangkok te gaan met de bus. Middels internet had hij een leuk hotelletje geregeld, waar hij ook stevig kon sporten. Na het ontbijt togen we weer richting Pattaya, omdat vandaar uit de bussen in 1 keer doorreden naar Bangkok. Helaas waren we net een paar minuten te laat om de bus van 12.00u te halen, dus hadden we maar even boodschappen gedaan bij de plaatselijke kruidenier genaamd 24/11, waarom 11 weet ik niet, wel dat die zaak 24 u per dag open is.
Thaise mensen zijn vriendelijk, je voelt je nergens onveilig, niettemin hield ik de hand op de knip en wel letterlijk evenals op mijn mobieltje, maar kreeg gaande weg het gevoel dat het niet nodig was, ook Frank beaamde dat. Nadat Joey de bus instapte zijn Frank en ik weer huiswaarts gekeerd. Onderweg kregen we een enorme stortbui en in notime stonden de straten blank. Gelukkig had Frank de Trucker genomen, zodat we er weinig last van hadden, alleen enkele auto's voor ons bleven in de 'rivier' steken, waardoor het verkeer af en toe stokte. Gelukkig ook hier komt na regen zonneschijn, alleen hier is het meteen weer gewoon warm. Thuis aangekomen bleek de electktriciteit te zijn uitgevallen, een tak was door de bui afgeknapt en trok hiermee een stroomkabel aan diggelen. We zijn toen maar weer naar een lokaal restaurantje gegaan om de lunch te nuttigen (ik een Thaise soepje, heerlijk) en daarna zijn we nog naar een tempel gegaan waar een groep kaalgeschoren schoolkinderen, hun bepaalde 'monnikencommunie' deden. Wel jammer dat, hoe mooi de gebouwen er ook uitzien, de omgeving steeds erg rommelig aandoet, zou Boehda daar geen probleem mee hebben?
Frank vertelde dat er een lekker Indonesisch restaurant in de buurt was en om hun te bedanken voor hun gastvrijheid wilde ik hen trakteren met een etentje hier. Toen de buren dit hoorden wilden ze maar wat graag mee. Als tegenprestatie nodigden ze ons eerst uit voor een borrel, waar George, een 77-jarige heel rijke pensionado, me trakteerde op een soort jonge jenever, met plezier ingeschonken door zijn 'schone jonge Thaise vrouw' van de helft van zijn leeftijd... Na de borrel gingen we met de Trucker richting Indisch restaurant, de dames wilden graag met hun 5en in de 'laadbak', het was maar goed dat het niet regende... Inderdaad had Frank niets verkeerds gezegd over het restaurant, de rijsttafel die we bestelden stond vol met bekende indische gerechten en smaakte voortreffelijk, wel...met een vleugje Thais.
Later die avond zijn we nog even naar een nieuw aangelegd palmen park gegaan, deze zag er voor Thaise begrippen nog erg verzorgd uit. Er werd die avond een soort Pasar Malam gehouden, waarbij op het middenterrein een Thais bandje speelde, alleen de zanger zong niet zo zuiver meer...
Rond 22.30u waren we weer thuis. Frank, die mij 3 avonden 'meegesleept' had naar diverse 'attracties' tot in de late uurtjes, had het nu wel even gehad en ging vroeg naar bed. Zelf ben ik toch wat later gegaan, omdat we de volgende dag diep in de nacht (02.30u) zouden gaan vliegen(goed excuus hè)....