Reis Nagasaki naar Kagoshima - Reisverslag uit kagoshima, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Reis Nagasaki naar Kagoshima - Reisverslag uit kagoshima, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Reis Nagasaki naar Kagoshima

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 April 2017 | Japan, kagoshima

Niet overdreven vroeg stonden we op, de trein zou pas om 10.21u vertrekken, echter...we konden pas om 10.30u onze passen ophalen, dus werd het toch pas om 11.05u vertekken. Dit keer ging de reis naar Kagoshima, eerst iets naar het noorden, daarna weer naar het zuiden, al met al een afstand van 300 km, maar met een High Speed trein, waar je overigens weinig van merkt, alleen bij vertrek, ben je binnen 2 uur op de plaats van bestemming. In de trein hadden we onze etensbox met een Japanse Rijstschotel, gekocht bij 7 / 11, dezelfde keten als in Thailand, gegeten, voor mij zat er iets te veel rijst in maar...het was heerlijk!
Verder hebben we die dag niet veel gedaan als wat rond gebanjerd in de warenhuizen, 2 stekker-converters gekocht, de stekkers passen natuurlijk weer niet hier en ik had de mijne vergeten mee te nemen. Verder heeft Joey nog een amibo gekocht, één of ander poppetje uit de jaren '70. Daarna zijn we nog de stad in gegaan en hebben nog gezellig Okonomyaki gegeten, een soort gevulde pannenkoek, die we moesten afbakken, eigelijk te gek, je betaalt er zoveel voor, moet je het nòg zelf afbakken...