Gotemba - Reisverslag uit Gotemba, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Gotemba - Reisverslag uit Gotemba, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Gotemba

Door: Joey en Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 April 2017 | Japan, Gotemba

Wie dacht dat we even een dagje zouden uitrusten, komt bedrogen uit...deze dag gaan we shoppen in een premium outlet, genaamd Gotemba. Joey had daar 3 jaar geleden een mooi koperbruin-bordeaux roodachtige jas gekocht bij het winkeltje Ciaopanic (mag ik eigenlijk wel reclame maken bij 'waarbenjij') dus was dat een reden om daarheen te gaan. Bovendien kon je daar met mooi weer Fuji-san (Mount Fuji) goed zien (alleen bij heldere hemel) vandaar deze keuze. Stiekem nam het treinen nog 2 uurin beslag, echter het was een slechts een keer overstappen en de omgeving maakte voor mij de moeit waard om iets anders te doen dan naar buiten te kijken, tenminste de heenreis...(op de terugreis zaten we aan de andere kant en...reden we in de duisternis).
Eenmaal daar is het toch wat bewolkt dus beginnen we maar vast aan onze dag shoppen. Slenterend achter de menigte aan proberen we in de winkeltjes wat kleding te bemachtigen. Helaas ben ik niet geslaagd maar Joey wel. Hij heeft maar liefst 3 shirtjes, 1 broek en 1 stoer vestje voor redelijke pryzen gekocht. Na eindelijk klaar te zijn met shoppen schrikken we ervan dat we toch 6u bezig zijn geweest en snellen we naar het station om nog optijd in Tokyo te zijn. Gelukkig konden we in 2 uur weer thuis komen, hebben we even heerlijk gegeten in echt Japans eethuisje, waar op dat moment alleen maar Japanners zitten, en dan blijkt dat het eten en drinken echt niet duur hoeft te zijn. Na het eten hebben we nog wat rondgewandeld, er is altijd leven in zo'n stad, de meeste winkeltjes zijn 24 uur per dag open en bij die temperaturen is het heerlijk toeven in deze omgeving. Rond 22.00u zijn we weer naar onze vertrouwde capsule hotel gegaan waarna we nog een sauna en bad namen, gevolgd door een lekkere borrel.