Eerste dagen in Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Pattaya

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

28 Maart 2017 | Thailand, Pattaya

Dinsdagochtend hebben we niet meer meegemaakt...Jetlag. We zagen het prachtige 'optrekje' bij daglicht. De heer en vrouw des huizes hadden ons lekker laten rusten en waren ook niet thuis. We mochten gebruik maken van de Moterbike...110pk, waar Joey een paar jaar geleden al eens op had gereden. We besloten een ritje te maken, waarbij we enkele bezienswaardigheden wilden bezoeken. Wat is internet toch geweldig, Joey is er erg handig in...gelukkig. Hierop heeft hij een route uitgestippeld, waar enkele leuke attracties waren te zien, waaronder een Olifantenpark en Droompark van drie koninkrijken.
Joey, mocht wat mij betreft, de Moterbike rijden, wel even wennen hoor, nam ik voorheen altijd het voortouw, nu toch maar overgelaten aan hem. Het links rijden leverde hem geen problemen op maar de wegen...waren toch wel iets anders dan bij ons, en die drukte, voorrangsregels....wet van de grootste en brutaalste. Eerst even een Thais broodje eten, moest iets bijzonders zijn...och je moet er van houden, ik hield het maar bij een tosti.
De richtingaanwijzers in Thailand zijn wat minder duidelijk leesbaar, sterker nog de meeste zijn slechts in het Thais, dan is het toch handig je mobieltje bij je te hebben waarop je snel je weg kunt kiezen.
Voor het Olifantenpark waren we aan de late kant, even zagen we een paar olifanten voorbij trekken, maar mochten we komende week nog tijd over hebben kunnen we er nog altijd naar toe.
Dan maar naar het Dream Park, waar één van de beroemdste Chinese legendes tot leven is gebracht door Kiarti Srifuengfu, middels muurschilderingen op tegeltjes. Aangezien er 60 verhalen, gelukkig ook in het Engels, werden getoond ben ik er na 5 mee gestopt, anders zat ik er nu nog... Al met al een mooie middag. 'S Avonds zijn we met Oy en Frank meegenomen naar de stad om even wat te eten en te proeven van de Thaise sfeer. wat een heerlijk leven daar en...lekker eten

• 30 Maart 2017 - 10:39

Anke :

Hi Lieverd, wat fijn dat jullie het zo naar het zin hebben .
    Geniet er lekker van !!!!
    En later gaan we samen deze mooie reis samen doen !!!!
    Dikke knuffellll

• 30 Maart 2017 - 16:53

Henrie Jacobs:

Dat ziet er goed uit. Genieten dus.