Mooie dagen in Pattaya ofwel Patya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Mooie dagen in Pattaya ofwel Patya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Mooie dagen in Pattaya ofwel Patya

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

31 Maart 2017 | Thailand, Pattaya

We zijn weer een paar dagen verder, Joey is inmiddels vertrokken naar Bangkok, waar hij een nachtje wil stappen, terwijl ik nog een nachtje bij Oy en Frank verblijf.
De ochtenden maken we bijna niet mee, aangezien we nog niet helemaal kunnen wennen aan het tijdsverschil. 's Middags gaan we eerst lunchen en daarna een activiteit uitvoeren. Donderdag heeft Frank een ritje gemaakt met ons door het landschap en hebben we een berg bezocht, waarin een Boedahbeeld is gegraveerd en vervolgens verguld. Even verder was een wijngaard aangelegd, echter we konden er geen wijn proeven, die hier trouwens in het algemeen erg duur is.
Kleding laten maken daarentegen is erg goedkoop, je wordt als een prins behandeld, niet als een koning, want die is heilig hier, overal hangen er nog portretten van de oude koning, waarvoor het rouwproces nog een half jaar duurt, waarna hij dan pas wordt begraven/gecremeerd. Het overhemd wat Joey heeft laten maken kostte slechts 1200 Baht, ongeveer € 27,87. Over het eten hebben we hier niet te klagen, een enorme diversiteit aan hapjes, zullen we maar zeggen, ik weet niet hoe het allemaal heet, maar het is onwijs lekker. Aangezien Frank hier veel restaurantjes kent, heeft hij ons naar steeds verschillende tentjes gebracht, waarbij de meesten heel erg goedkoop waren, tussen € 2 en 7, inclusief drank. In de stad was het wel wat duurder, maar daar aten we ook voor een habbekrats.
Gisteren zijn we even naar de vismarkt gegaan, daarna onze vis aan de kade heerlijk opgegeten. De meeste vis, die in de bakken lagen uitgestald, leefden nog, zo kunnen zij dat blijkbaar vers houden.
In de avond gingen we terug naar Pattya om de Grote Weekend markt te bezoeken, daar kon ook worden gegeten van gebakken Tingai (kippenpootjes met de nagels er nog op) tot Kaijatsai(wij noemen het martabak). Hier heb ik dan ook de Khao San Road gekocht, is niet te eten hoor, maar is gewoon een boodschappentas voor ma, kan ze zeggen dat ze ook is meegeweest (geintjuh).
Op de terugweg hebben we nog een gezellig barretje aangedaan waar een bandje speelde met moderne muziek. Hier komen doorgaans alleen maar Thaitaaisen.
Tot in de vroege uurtjes waren we gebleven....

• 02 April 2017 - 19:06

Jeanny Vd Ven :

ik heb van Anke, deze site gekregen, heel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.
    geniet van je reis samen met je zoon..dikke kuss jeanny

• 02 April 2017 - 20:52

Henrie Jacobs:

mooi om jullie te volgen. En Anke, ook voor jou.