Hiroshima naar Okayami - Reisverslag uit Okayama-shi, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Hiroshima naar Okayami - Reisverslag uit Okayama-shi, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Hiroshima naar Okayami

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

10 April 2017 | Japan, Okayama-shi

Ik was benieuwd of ik vannacht wel goed kon slapen na die pittige klim van vanmiddag, maar éénmaal mijn bed geroken te hebben, viel ik als een blok in slaap en niet van de alcohol, want die had ik amper gebruikt die dag! Niettemin werd ik redelijk vroeg wakker...en...had nergens last van...en Joey...rond 10 uur kwam hij zijn 'container' uit, blijkbaar was het voor hem nog zwaarder geweest, maar...daar hebben we het niet meer over gehad... Het was ook niet zo erg dat ie laat was want we hadden een rustige dag gepland en een korte trip voor de boeg namelijk naar Okayama. We hadden de dag ervoor geen reservering gemaakt voor zitplaatsen in de trein omdat we toch laat zouden zijn in de veronderstelling dat het niet overdreven druk zou zijn bij de Kaartverkoop en Reservering, echter... Zonder reservering zijn we de trein ingestapt en gelukkig viel de drukte in de coupe's enorm mee.
De rit duurde nog geen uur, vandaar was het slechts 10 minuten lopen naar ons nieuwe verblijf. Dit keer was het weer een speciaal hotel met dezelfde soort slaapplaatsen als gisteren, echter nu bevatte dit hotel ook een mooie sauna (24 uur open) en sportmogelijkheid (één toestel, waarop je diverse oefeningen kon doen).
Nadat we ons hadden ingeschreven in het hotel en de baggage een plaats had gekregen zijn we naar ons doel van die (mid)dag gegaan, de Kasteeltuin van Okayama, genaamd Korakuen Garden behorend bij een zwart kasteel uit de beroemde Sengoku periode. De tuin zelf wordt gezien als één van de beroemdste Japanse tuinen, die inmiddels een traditie heeft van 300 jaar (het mag ook ietsje meer zijn). Het was ook een prachtpark, we hebben er 2 uur rondgewandeld. Jammergenoeg waren de meeste bomen nog redelijk kaal behalve...de kersbomen, die haar bloesem nog steeds vollop droegen al denken we wel dat het mooie er morgen van af zal zijn omdat het door de wind af en toe licht roze 'sneeuwde'. Het viel ons op dat er aardig wat Nederlands geproken werd, blijkbaar zijn we toch niet zo'n klein landje. Nadat we genoeg foto's hadden gemaakt van de tuinen en van de rondlopende Geisha's met hun mannen, zijn we nog even langs het kasteel gelopen om van daar nog enkele opname's te maken van dit kasteel, ook een mooi typisch Japans kasteel uit de shogunate tijdperk.
De route leidde verder naar de rivier waar ook weer veel kersbomen stonden en dus in het teken van de 'Sakura' feesten. Een hele reeks tentjes met eten stonden aan de ene kant uitgestald, waar eten kon worden gekocht, aan de ander kant waren vrienden die hun BBQ's hadden opgesteld of Picknick-kleedjes hadden neergelegd, wederom genietend van een gezellig samenzijn. Wij liepen langs de eettentjes en 1 ervan verkocht...'Patat' zonder mayonaise, maar ik had die dag al gezegd, als we frites tegenkomen, dan nemen we een zakje...dus... Helaas was het 'koude' frites, maar toch wel lekker, als je dit al zolang niet meer hebt gehad. Er zaten nog 2 andere snacks bij, ze waren lekker, maar wat het was...
In principe mag je in Japan blijkbaar niet op straat 'lopend' eten, volgens Joey hoor, ik ken geen Japans, maar zie hen inderdaad ook nergens eten, dus...hebben we even een plekje opgezocht en daar het spul opgegeten.
Ook prullenbakken zie je daarom nauwelijks, soms echt zoeken...
We zijn na de snack weer terug de stad ingegaan, even wat winkels bekeken en daarna echt wat gegeten en dit keer werd het weer een heerlijk mengelmoesje en als toegift een paar sushi's.
Thuis zijn we nog even de sauna ingegaan en nu.....lekker slapen!

• 10 April 2017 - 18:29

Anke:

Weer een leuk verhaal Lief ....
    Slaap lekker !!!!!

• 11 April 2017 - 12:39

Henrie Jacobs:

staan er op deze site ook de foto's van de verhalen? Kan nog niets vinden nl. Verder prachtig verhaal weer. En bij deze groeten aan Anke!