Matsue via Himeji Castle naar Kobeh - Reisverslag uit Kobe, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Matsue via Himeji Castle naar Kobeh - Reisverslag uit Kobe, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Matsue via Himeji Castle naar Kobeh

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 April 2017 | Japan, Kobe

Ondanks het aparte Guesthouse met een bezopen guesthouse keeper, want een manager kan ik het niet noemen, hij lag gewoon achter de bar te slapen, terwijl ik alleen in de gastruimte mijn verhaal aan het schrijven was, hebben wij prima geslapen, tot kwart over 5, toen mijn broer (Cornel) het presteerde mij 'per ongeluk' te bellen...jaja...ken die geintjes van hem...
Maar goed, rond half 8 ging de wekker en klaar waren we voor de volgende etappe. Deze keer had mijn Japanner (Joey) voor een leuke reis naar Himeji City geregeld, waarbij we logeren in een mooi hotel bij Coby, hier genaamd Kobeh, vlak om de hoek van Kyoto ipv toKyo. Evenals de vorige dagen, gaan we eerst lekker ontbijten bij Doutor, waar we met een sandwich + spul en voor mij een bakkie thee de dag mee kunnen opstarten, vervolgens nog goed kijken of ik mijn rugzak wel bij me heb en hop naar de Shinkansen(HSL) om verder up north-east te gaan.
Op zich ben ik nog altijd gek om met de trein te reizen, maar vroeger irriteerde het me dat de trein meestal te laat kwam, dus ook nooit...op tijd vertrok, waardoor....bij het overstappen, je verbinding vaak misliep. Wel...hier is het een verademing, de treinen vertrekken altijd op tijd...en dan hebben ze nog verschillende soorten treinreizen. Wellicht moeten we de NS maar eens een cursus Railmanagement in Japan adviseren.
Maar goed, we reizen weer verder, het weer is vandaag uitstekend, de zon schijnt en dan ziet alles er een stuk mooier uit. Wederom trekt er een prachtig landschap aan ons voorbij, we gaan nu van West Honshu (Matsue) richting Kansai (Kyoto). Ondanks dat het toch grote afstanden zijn zie ik weinig verschil in natuur en cultuur, wel is het af en toe vlak en dan heb je weer bergen, maar het blijft wel fascinerend.
De Golden Gate brug in San Francisco is geweldig, in Japan echter hebben ze een vergelijkbare te weten de Seto Ohashi-brug, een knap staaltje techniek, je moet het maar even op internet bekijken, ik kreeg het helaas niet goed gefotografeerd.
In Kobeh heeft Joey een hotel gereserveerd, maar...de hele avond zit ie te mopperen, dat de Wifi het niet naar behoren 'doet', hij wil nog enkele slaapplaatsen regelen voor komende week, maar iedere keer knalt internet er uit...inderdaad, in deze tijd is dat heel slordig als een fascilitair bedrijf deze service niet naar behoren kan leveren...
We nemen vanmiddag de trein weer naar Himeji om het "witte" Kasteel uit de 17e eeuw te bekijken. De vorige keer dat Joey hier was, hadden ze het kasteel kompleet ingepakt ten behoeve van het onderhoud. Nu straalde het mooi vanwege de zon die volop scheen op de witte muren en nog steeds stonden de kersenbomen, die hier het plein voor het kasteel sierde, prachtig in de bloesem. we waren eigenlijk te laat om het kasteel zelf van binnen te bekijken, daarom hebben we alleen een wandeling gemaakt rondom het kasteel met de kasteeltuin en de vijver, die vol zat met heel grote koikarpers, die wel een appeltje...eh...klokhuis lusten.
Half zes, na nog even door het winkelcentrum van Himeji te hebben geslenterd, namen we de trein weer naar Kobeh, waar Joey nog heerlijk heeft genoten van de Japanse Curry-gerechten (ik van een salade, wil niet te dik worden...met een pilsje...dat dan weer wel) en daarna een lekker bad genomen in ons eigen hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 122354

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: