Kobeh naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Kobeh naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Kobeh naar Kyoto

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

14 April 2017 | Japan, Kyoto

Vandaag is het Goede Vrijdag, maar hier merk je er weinig van, alhoewel, het is drukker dan normaal, echter we zien hier en daar af en toe een haas met eieren, normaal een rare combinatie. Vanochtend hadden we een goed ontbijt, gelukkig hadden ze de Engelse vertaling bij de eieren gezet, anders had ik een rauw ei moeten eten, nu koos ik maar voor the scambled Ones... We gaan vandaag naar de oude hoofdstad van Japan uit de middeleeuwen, de letters zijn iets omgdraaid en heet dus Kyoto. Vanuit Kobeh was het slechts een klein uurtje reizen, echter aangekomen in Kyoto was het lastig de juiste metro te vinden naar ons Hostel, uiteindelijk hebben we de laatse kilometers maar gelopen. Niettemin was het de moeite waard, want we kwamen in een prima hostel met een ruime kamer, vergeleken met de vorige overnachting. Gauw omkleden, het weer was wederom perfect, dus konden we zonder jas op pad. Joey had al weer een aantal bezienswaardigheden geselecteerd, veelal tempels. Het is een genot om te zien hoe Joey de wegen vindt met z'n mobieltje, verbaasd sta ik vaak te kijken waar we uitkomen, precies zoals hij het had uitgestippeld, vroeger was dat mijn specialiteit, maar moet eerlijk bekennen dat hij dat uitstekend heeft overgenomen, sleepte ik hem vroeger overal mee, nu is het bijna andersom, gelukkig ben ik wel geïnteresseeerd in "History". Als eerste hebben we Oinari-san bezocht, een berg met veel tempels en tempelpoorten. Het blijft indrukwekkend al die tempels en...de enorme drukte van bezoekers, vooral buitenlanders maar vandaag zagen we ook heel veel Jappe...eh...Japaners in klederdracht vooral de Geisha's waren er in grote getale.
Ook dit was een stevige klim naar boven, als maar door die poortjes, dan weer naar extra zijpaadjes om de tempels te bezichtigen, maar niet zo erg als afgelopen zondag, waar we 538m hebben beklommen, hoe hoog het hier was weet ik niet, was nergens aangegeven, tenminste...niet in het Engels (ook niet in het Nederlands). Beneden hebben we even geluncht, een bak Noodles met Tonijn en Konijn (denk ik, weet niet zeker, Joey slaapt al), maar...was wel lekker! De foto komt nog...
We hebben nog wat bij de souvenirs gekeken maar niets gevonden en zijn doorgaans naar....de volgende tempels. Door het mooie weer is het niet vervelend om zulke einden te wandelen, ook van Joey hoor ik geen gesputter...
Lastig is wel, dat als je even wat eet onderweg, wat in Japan eigenlijk niet wordt gedaan, je de verpakking nergens kwijt kunt, heel raar, terwijl bij ons op iedere straathoek een prullebak staat, vind je er hier nauwelijs 1, en toch....is het heel schoon op straat, wellicht is dat vanwege die gewoonte niet te eten op straat.
's Avonds zijn we nog even de stad ingedoken en hebben nog lekker gegeten. Na nog wat fotos te hebben gemaakt van het avondleven in Kyoto zijn we terug gegaan naar ons gasthostel...morgen weer een dag...

• 14 April 2017 - 18:38

Anke:

Wat knap van jou om weer zo leuk en mooi verhaal
    neer te zetten !!!!
    Jammer dat er zo weinig reacties zijn !!!
    Maar ik blijf je volgen tot het einden !!!
    Dikke knuffellll van mij .

• 15 April 2017 - 18:41

Annemarie:

Hi Jack,
    Het is Paaszaterdag en wil jou en Joey hele fijne "Paasdagen", wensen,
    en dat jullie nog maar veel mogen genieten van jullie rondreis.
    En leuke dingen doen, bezichtigingen en lekker eten!
    En probeer die Paashaas maar te vangen zodat jullie ook lekker paaseitjes kunnen eten.
    Een voorspoedige reis verder en genieten jongen... Genieten !!!
    Lieve groetjes en een dikke hug van mij. Ook voor Joey.