Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 April 2017 | Japan, Kyoto

Ondanks dat we vandaag in dezelfde plaats bleven, Koyoto, moesten we toch verhuizen naar een andere Hostal, omdat de vorige voor vandaag al volgeboekt was. In 1e instantie dachten we het te voet te doen, maar helaas begon het te regenen en waren we genoodzaakt de Metro te nemen, daarnaast is het ook te ver, 6 km, om met de koffers te sjouwen, niet voor ons hoor...maar voor de wieltjes van de koffers...over deze wegen! Deze Hostal is een typisch Japans Hostal, het zijn nog net geen tempeltjes, maar we zitten en slapen wel op de vloer.
Na de move zijn we weer op weggegaan naar een speciaal tempelcomplex Daitofuku-G (tempel), alleen zijn we niet meer in ieder tempeltje binnen geweest, je moest bij de meesten entree betalen, en er stonden er velen... Vervolgens zijn we doorgelopen naar het paleis van de prins Kinkaku-G met het gouden buiten verblijf. Ook hier zijn we niet te lang gebleven, omdat we nog graag naar het bamboebos ( Saganoroad of Bamboe-forest) wilden gaan in...
Eerst een stuk wandelen, dan de trein genomen naar Saga Arashiyama, waar de bamboebomen stonden. Een bijzonder gezicht die bomen heel dicht op elkaar. Blijkbaar vonden wij het niet alleen heel bijzonder, het was ook hier weer enorm druk. Na even wat rondgelopen te hebben begon het weer te betrekken, waarna we snel de benen namen naar het station en vlak voordat de bui losbarstte...zaten we weer in de overvolle trein naar het centrum van Kyoto. Het centraal station wordt omgeven door een enorm winkelcomplex, zodat je binnen niet weet wat voor een weer het is buiten. Nu wetend dat het buiten regent, hebben we binnen wat door de winkels geslenterd, ze waren op zaterdag tot 20 uur open, ik geloof ook op de andere dagen.
Toen we 'uitgewinkeld' waren was het gelukkig bijna droog buiten en zijn naar de straat gelopen waar Joey gisteren het Sushi restaurant had gezien, hij was er drie geleden ook al geweest, dus daar hebben we gegeten en inderdaad deze was nog steeds lekker. Het was een vergelijkbaar systeem als in Matsue, een transportband waar de sushi's werden opgezet en wat je lekker vindt, neem je er dan af. Er zijn wel enkele spelregels aan verbonden, maar die leg ik later wel uit. Na het eten liepen we rustig terug langs de winkeltjes, die langzamerhand gingen sluiten, zo zag Joey nog een paar leuke schoenen staan, maar de winkel ging net dicht, helaas. We zijn toen maar terug gaan lopen, toch weer 6 km...we lopen wat af....hè Joey..