5 mei Fontanillas de Castro-Tábarra - Reisverslag uit Tábara, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 5 mei Fontanillas de Castro-Tábarra - Reisverslag uit Tábara, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

5 mei Fontanillas de Castro-Tábarra

Door: Wilhelm

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 Mei 2013 | Spanje, Tábara

Vannacht weer in de slaapzak gelegen echter het was kouder dan ik dacht, vandaar dat ik toch niet zo lekker heb geslapen. Toch weer vroeg opgestaan, we gaan vandaag richting Sanabres dus nu echt afslaan naar het Noordwesten. We merken duidelijk dat het allemaal anders is dan ten zuiden van Salamanca, de grond is vochtiger en de wind frisser, zo begin mei, maar het weer is toch prima, zo rond 21 graden. We komen langs een ruïne wat in de 12e eeuw is gesticht, het blijkt een kleine nederzetting te zijn en verviel in de 18e eeuw. Ik heb een foto van het verhaal gemaakt, zodat ik dat later eens kan 'lezen' wat er precies is gebeurd. Daar we verkiezen een kortere route te nemen lopen we eerst om een prachtig Stuwmeer heen, waar sommige bomen tot aan de nok toe in het water staan, en daarna over de Route Nacional tot aan Tábarra, waarbij nog weinig verandert aan het landschap en het lopen ons makkelijk vergaat. Aangekomen in Tábarra heb ik weer een eigen kamer en...Wifi en...m'n 1e biertje na 4 dagen, op... Bevrijdingsdag! Proost allen!

  • 05 Mei 2013 - 20:08

    Hans De Vries:

    Hoi Jack,

    Grote doorzetter. Gelukkig smaakt een biertje weer. Het blijft heel leuk je verslagen te lezen en ik hoop dat je erg veel geniet van je tocht. Ik ben benieuwd wat je 10 km verderop in Granja de la Moreruela gaat doen. Ga je linksaf naar het westen en blijf je de via la Plata volgen of ga je rechtdoor naar het noorden, een doorsteekje maken naar Astorga, om vandaar uit de drukke Camino Frances op te pakken. Welke weg je ook pakt. Blijf lekker heel veel genieten van je tocht. De tocht is afgelopen voordat je er erg in hebt.

  • 06 Mei 2013 - 10:52

    Hans De Vries:

    Hallo Jack,

    Ik zie het al, je bent linksaf gegaan de via la Plata blijven volgen. Je was gisteren al 1 etappe verder dan ik dacht.

    Buen caminio.

    Hans.

  • 06 Mei 2013 - 13:38

    Johannes:


    Sorry Henrie,

    Eindelijk dan een reactie uit Bakel.
    Steeds op de verkeerde site gezocht!!
    Als ik je verslagen lees kan ik niet anders concluderen dan dat het goed gaat!
    Wanneer je dit leest ben je over de helft en gaan er nog enkele honderden kilometers komen waarin jullie ongetwijfeld nog vele geweldige ervaringen zullen opdoen. Hopelijk gaat het weer jullie niet te veel parten spelen en blijft koude en nat jullie bespaart. Je bent n.l. nog niet in Galicië en daar kun je wel wisselvallig weer verwachten. Don Blas gehad, Salamanca gepasserd nu het prachtige Zamora en achtereenvolgens de bergen in. Geniet ervan ik blijf je volgen op de voet!!

    PELGRIMEREN
    IS DE HAAST UIT JE HOOFD HALEN,
    IS HET NATUURLIJKE TEMPO VAN DE ZIEL VOLGEN,
    IS OPENSTAAN VOOR WAT ER ZICH IN HET HIER AANDIENT.
    EN ALS HET JE GEGEVEN WORST,
    ONDERWEG MISSCHIEN IETS VAN DE ANDER ERVAREN.

    Buen Camino,

    Johannes

  • 06 Mei 2013 - 15:11

    Anke Van Heeckeren:


    Hi Kanjer,

    Top weer deze reisverslagen, heel leuk om te lezen!
    Ik denk dat je met veel trots mag terug kijken op deze mooie, maar ook
    zware periode van deze wandeltocht.
    Vaak wordt dit onderschat!
    Ik lees je weer, toi toi voor de laatste lootjes.

    Liefs,

    Anke xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 122400

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: