19 mei Vedra Santiaguiño - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 19 mei Vedra Santiaguiño - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

19 mei Vedra Santiaguiño - Santiago de Compostela

Door: Jack Bartholomeüs

Blijf op de hoogte en volg Jack

19 Mei 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

Half 7 gingen de lampen al aan, in onze slaapzaal lag iedereen nog te ronken, maar het was erg koud geweest vannacht. Kroop er toch maar uit, wilde persé om 11 uur in Santiago de Compostela zijn, had om half 12 afgesproken met Henrie, die vandaag al zijn vlucht naar huis kon nemen, ik moet helaas een dag wachten, alhoewel, ik heb nog ruim een dag om alles in Santiago te bekijken. Ruim tijd genomen om me goed voor te bereiden op de laatste afstand en afscheid genomen te hebben van de medewandelaars, want de kans dat ik ze in Santiago nog zie is niet zo groot, vertrok ik. Het weer was wederom onverwacht prima, zelfs een waterig zonnetje. Al wandelend nou ja, zeg maar stevig de pas in, liep ik grotendeels door een bosrijk gebied, voornamelijk hoge Eucalyptus bomen, maar ook andere soorten zoals de gewone eik en dennenbomen kwamen er ook voor. Wel was het stevig heuvelachtig, dus was het af en toe stevig klimmen en dalen geblazen. Vervelend was wel dat de wegbewijzering soms te wensen over liet. De Camino loopt hoofdzakelijk over 'oude' paden en daar hebben ze meestal paaltjes staan hoe je naar Santiago moet lopen, daarnaast geven ze ook met gele pijlen de richting aan. Echter heel soms zijn de pijlen verdwenen of niet geplaatst dan wordt het extra opletten. Vandaag had ik weer een paar van die momenten, vooral bij ééntje, er werd aangegeven de weg over te steken en het paadje in te gaan, deze kronkelde een paar maal en ging later over in een bospad, maar inmiddels mistte ik al pijlen en indicaties, echter geen indicatie, dan rechtdoor. Wat me wel opviel was dat de honden wel heel erg te keer gingen, gelukkig achter de hekken. In het bospad zag ik ook nauwelijks voetstappen en ben toen (al tierend) teruggegaan (1km), bleek inderdaad een afslag gemist te hebben door een veel te late indicatie...grrrr. Stevig doorlopend kwam ik mooi op tijd de stad binnen en precies 11 uur kwam ik aan bij de Kathedraal van Santiago de Compostela en kon ik bij de laatste stempelpost mijn 'Getuigschrift' in het Latijns in ontvangst nemen! Hiep Hiep Hoera...ik ben klaar!!!!!!! 1039 km of zoiets heb ik vanaf 10 april gelopen.
Henrie kwam ik, zoals afgesproken, nog tegen bij de Kathedraal en heb hem naar de bus gebracht en afscheid genomen. Inmiddels heb ik een kamer geboekt(helaas weer zonder Wifi), vervolgens mijn vliegtickets afdrukken en het er lekker van nemen!
Mag ik jullie bedanken voor jullie meeleven.

Groeten uit Santiagoooooooo
Jack

  • 19 Mei 2013 - 16:03

    Henny Smit-Hamel:

    Hoi Jack,
    Je zult mij wel niet meer kennen, maar ik ben de moeder van José.
    Hartelijk gefeliciteerd met je succes. Ik heb je verslagen steeds gevolgd en vond ze leuk.
    Hier uit de buurt liep iemand vanuit Amsterdam. Hij is gestart op 3 februari en vorige week vrijdag aangekomen. 2500 km.
    Jack, ik hoop, dat je een leuke thuiskomst hebt. Ik vind je prestatie geweldig.
    Helaas zijn nu allebei de verslagen afgelopen. Afkicken voor mij.
    Groeten,
    Henny Smit

  • 19 Mei 2013 - 17:46

    Hans De Vries:

    HalloJack,

    PROFICIAT.

    En ook bedankt dat we met je reis hebben mogen meegenieten .
    Hoewel iedere pelgrimage uniek iis, natuurlijk ook heel veel herkenning.Ik zou zo weer mijn rugzak weer willen inpakken en willen vertrekken.

    Ik hoor graag nog wel eens jouw verhalen.

    Goede reis naar Nederland en tot ziens.

    Groeten,

    Hans.

  • 19 Mei 2013 - 20:40

    Ine Van Gerwen:

    Gefeliciteerd Jack, goed gedaan!
    We wensen je een goede thuisreis en tot gauw.
    Hartelijke groet,
    Ine, Thirsa en Eva

  • 19 Mei 2013 - 22:27

    Erik Pufkus:

    Jack.. klasse hoor ! Hoe komt het toch dat ik - als jij aan een nieuwe uitdaging begint - nooit twijfel of je die uitdaging goed volbrengt ??
    Geweldig ... na terugkomst van onze vakantie uit Turkije , maken wij in juli/augustus wel een afspraak om de vele foto's te zien en de verhalen te horen..
    Goede terugreis beste jongen... en een dikke X van Anoet
    gr erik

  • 20 Mei 2013 - 09:06

    Anke Van Heeckeren:


    HI KANJER<

    IN EEN WOORD GEWELDIGGGGG!!!!!!!!!
    VEEL LIEFS VAN MIJ,

    ANKE, XXX

  • 20 Mei 2013 - 12:29

    Koos Kerkhof:

    Jack geweldig gepresteerd, ik doe het je niet na.

    een goede terugvlucht toegewenst en tot ziens.

    Koos.

  • 20 Mei 2013 - 16:33

    Leo Van Der Molen:

    Jack,

    van harte proficiat met het volbrengen van deze tocht. Mijn respect is groot. En als je straks zin hebt om gewoon weer eens 1 dagje te gaan wandelen, dan mag je me altijd bellen. Hopelijk heb je een goede reis terug en kan je nog lang teren op deze mooie herinnering.

    Hartelijke groeten, ook van Thea en Rien

  • 21 Mei 2013 - 02:27

    Annemarie De Wit:


    Buenas Dias Jack...


    Mucho "FELIZ CUMPLEAÑOS " Jack !!!!

    Ik steek de Loftrompet voor jou !!

    En behang je met de Lauwerkrans !!

    " BIENVENIDA ", IN HOLLAND.

    Lieve groetjes en besos
    ANNEMARIE xxx

  • 21 Mei 2013 - 14:17

    Ton:

    Hi Jack,

    proficiat met het afronden van je ommetje Spanje, een top-prestatie!!

    Ik hoop dat je straks weer voldoende energie hebt om weer het ommetje Arenapark te kunnen maken.

    Ton.

  • 22 Mei 2013 - 14:06

    Ton:

    Hi Jack,

    Ik sluit me helemaal aan bij Ton,

    grtn, Ton

  • 22 Mei 2013 - 17:07

    Jos Kort:

    Jack,

    Fantastisch dat je deze tocht hebt afgerond!

    We zien elkaar in Nijmegen.

    Groeten,
    Jos

  • 27 Mei 2013 - 09:57

    Diny En Jan:

    Ha, Jack.

    Proficiat! Je hebt t volbracht.Maar we hadden niet anders van je verwacht!
    Weer een mooi levenservaring ,je mag trots op je zelf zijn.
    Groetjes Jan en Diny x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 2116
Totaal aantal bezoekers 122406

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: