17 april 19..eh..2013 - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 17 april 19..eh..2013 - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

17 april 19..eh..2013

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 April 2013 | Spanje, Villafranca de los Barros

This day...I hoped..passed away silently, but at noon..werd ik al geconfronteerd met een vriendelijke felicitatie en een opmerking: Now you're Part of the Sixties! Had een "Sweet" opmerking kunnen zijn van mijn zusje!
De rest van de dag volgden de felicitaties elkaar op tot laat in de avond, via mail, telefoon, App, SMS, deze site...en moet ik eerlijk bekennen...daarvoor hoefde ik de tocht niet te doen, iedereen wist me te vinden. Mensen...mag ik jullie hierdoor allemaal hartelijk bedanken voor jullie felicitaties!!!
Het enige wat ik moest doen was....lopen...in de zon....heel erg mooi weer, nog nooit zo'n mooi en warm weer gehad op mijn verjaardag...van Zafra naar Villafranca de los Barros een prachtige route door de tomatenvelden, olijfbomen en wijngaarden. Ik verkoos alleen te lopen, dit was weer een van die aparte dagen die je graag alleen doet. Het tempo zat er goed in en...nergens last van. Onderweg geen overdreven zware obstakels, maar het maakte me niet uit, het liep geweldig. Je loopt door de velden noordwaarts, zonder dorpjes in te gaan, ook al liep je extra om... Rond 13.00 u kwam ik voldaan aan in Villafranca..een echt authentiek Spaans dorpje, waar ik een leuke Hostal nam en de uitbaatster me na het inchecken (controle paspoort) trakteerde op een zelfgemaakte Tulband (gelukkig had ze geen kaarsjes in huis). 's Avonds nog een klein glaasje wijn genomen, nou ja klein, slechts 3 flessen koude rode Spaanse wijn, samen met de maatjes. Op tijd naar bed gegaan maar slapen...

  • 18 April 2013 - 19:28

    Anke Van Heeckeren:

    Hi Lieverd,

    Toch geweldig al die felicitaties, en dat verdien je ook!!!
    Ik vind je een Kanjer, en deze klus ga jij ook klaren.


    Dikke Knuffel,

    ANKE.

  • 19 April 2013 - 09:49

    Martin Van Den Berg Van Indoortraining:

    Hallo Jack,

    Ten eerste alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Ik geniet van je verslag en bijgaande foto's, dus ga lekker door. Het is schitterend daar en je hebt gelukkig mooi weer en heerlijke wijn onderweg, geniet er van.

    Tot het volgende verslag!

    Groetjes, martin

  • 20 April 2013 - 02:56

    Annemarie De Wit:

    Goedemorgen Jackyboy...

    Gister wilde ik dit berichtje sturen maar was in slaap gevallen op de bank en nu pas net thuis van... je weet wel. Het was gezellig. Leuk dat je Villafranca de los Barros aandeed op je verjaardag. Veel Conquistadors kwamen uit Extramedura en een van de bekendste was in Villafranca de los Barros geboren in 1510 en heet... jawel....! BARTHOLOME CAMACHO !! en was kapitein in 1535 die op expeditie ging en deel nam aan de verovering van Colombia en de stichting van de stad Tunja aldaar in 1539. Van de grote schatten uit de veroverde "Tempel van de Zon", kreeg ieder zijn deel, waarvan BARTHOLOME een buitengewoon groot deel kreeg omdat hij de kaitein was. In Villafranca was hij getrouwd met Isabel Perez de Cuellar. Ik dacht wel leuk om te weten. Weet je al waar je de Taag over gaat steken? Richting Portugal bij Alcantara of bij de Embalse de José Mario Oriol, in Parque Nacional de Monfraguë? De laatste is een prachtig gebied waar ik behoorlijk van onder de indruk was, zéér zéér mooi !!!
    Nou ik wens je weer een spetterende wandeldag toe vandaag en Toi Toi Toi....

    KUSSSSSSSSS ANNEMARIE xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 122438

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: