19 april Torremegia - Meridan - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 19 april Torremegia - Meridan - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

19 april Torremegia - Meridan

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

19 April 2013 | Spanje, Mérida

Deze tamelijk korte etappe gaf ons de gelegenheid, wat meer te zien van de oude Romeinse stad Meridan. De tocht was ik dit keer niet moeilijk. Een aparte gewaarwording was wel dat we een spoorbaan moesten oversteken, zonder enige vorm van bewaking, waarbij dit spoor nog een bocht maakte. Rond 11 trokken we via de prachtige oude brug de stad in. Voor Twaalven waren we al ingecheckt in het alternatieve 'oude Rome'. Het amphitheater (net Colosseum), Circo Romano (Gladiatoren races), Arabische burg Alcazbar (even indrukwekkend), het Columbarios, grafkelders ed. en ga zo maar door, ik heb me de hele middag hiermee kunnen bezighouden, fantastisch. 's Avonds gezellig met z'n vieren weer lekker nageborreld en gegeten, ook kwamen er 2 dames bijzitten, die de volgende dag teruggingen naar....Valkenswaard. Ze waren net als wij vorige week woensdag begonnen, echter ze hadden slechts een deel van de tocht gepland.