Kagoshima naar Beppuh - Reisverslag uit Beppu, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Kagoshima naar Beppuh - Reisverslag uit Beppu, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Kagoshima naar Beppuh

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

07 April 2017 | Japan, Beppu

Het regende alweer toen we de trein namen uit Kagoshima, het reisdoel was niet Stiens in Frylan, maar we gingen wel...naar...Beppuh, het centrum van de Oncers of wel stoombaden. Vooraf hadden we al proviand ingeslagen, 2 japanse bapao's en een noodlecup. Aangekomen in Beppuh hadden we eerst de koffers naar ons Guesthouse gebracht, ik ga verder niets over onze slaapgelegenheid vertellen, maar vreemd genoeg wordt het met de dag iets vreemder...hahaha...nu hadden we 1 kamer van een paar vierkante meter...maar...als je moe bent kun je zelfs staande slapen. Uiteraard is het overal schoon! Aangezien het personeel siësta hield, hebben we de koffers maar gedropt en zijn vertrokken richting de oncers, dat was nog zeker 35 minuten lopen, tenminste for Starters, maar...wij zijn geen Starters...wij zijn tough guys en rennen de bergen gewoon omhoog, alhoewel...met die stoom gaat het wat lastiger, maar toch...valt het niet tegen...we zijn weer eerder boven dan Google had vewacht...Daar aangekomen kregen we een route naar het oranje Oncers meertje 3 km lager gelegen. Ook dat deden we natuurlijk te voet (helaas reden er geen bussen)...grappig op de ansichtkaarten leken die oranje bronnen mooier, dan dat ze nu te zien waren. Even de pootjes wederom in het water en daarna weer terug naar boven om een echte Hot Tub te nemen. Leuk te zien en te horen hoe Joey Japans spreekt, maar...het kan ook wel verrassend uitpakken...we stonden voor een Oncers badhuis gescheiden voor mannen en vrouwen, tenminste dat stond erop...alleen Joey vergiste zich in het geslacht...stond ik plotseling tussen al die blote Japanse vrouwen....nee hoor...bij het openen van de deur...zag ik dat ik toch verkeerd zat...hahaha...
We zijn uiteindelijk in het juiste bad gaan zitten, een Japanner gaf toevallig het voorbeeld, alleen...het was me toch warm... Een kwartier hielden we het vol en hebben ons daarna een weer aangekleed en zijn we...als een speer...teruggegaan naar onze guesthouse.