Hakodate naar....de Hoofdstad van Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu Hakodate naar....de Hoofdstad van Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

Hakodate naar....de Hoofdstad van Japan

Door: Jackyboy

Blijf op de hoogte en volg Jack

20 April 2017 | Japan, Tokio

Na ons uitstapje van gisteren, helemaal naar Sapporo op het noordelijke eiland Hokkaido, vandaag weer helemaal terug naar midden Honshu, ongeveer 1000 km naar het zuiden en wel...naar TOKIO. Dit wordt onze laatste slaapplaats van onze reis, nog 1 keer sjouwen met de koffers, tenminste we moeten ze nog wel meenemen naar het vliegveld, maar dat duurt gelukkig nog 5 dagen, eerst een paar dagen Tokio en nog 1 dag Nagano.
Om 8.54u vertrok de trein van Hakodate naar Hokuto, waarna kon worden overgstapt op de Shinkansen ofwel de letterlijke Sneltrein naar Honshu/Tokio. Het was nu licht, dus kon ik weer meer zien van het landschap als de dagen hiervoor, ook het weer zat nu echt mee, geen rot weer en wind, dus...hoefde ik niet te fietsen met...Jimmy (de Groot), maar kon ik genieten van de omgeving, behalve de 54 km onder water tussen de beide eilanden (Hokkaiden en Honshu), de grootste onderwater tunnel van de hele wereld (tot nu toe, er zijn altijd record jagers). Was de Kersenbloesem al uitgebloeid in midden en zuid Japan, op Hokkaiden zaten ze nog amper in de knop, maar in Noord Honshu waren ze mooi in bloei, helaas vlogen wij er doorheen, waardoor ik amper mooie plaatjes hiervan kon schieten. Ook schitterend was de bergketen op de achtergrond, die nog behoorlijk vol sneeuw lag, wat in de zon prachtig aftekende tegen de blauwe lucht met witte wolkenvelden.
In Sendai stapten we uit, Joey had hier een speciale maaltijd voor ogen nl. Gyutan ofwel Japans geroosterd 'rundvlees', dacht eerst gewoon een biefstukje maar net iets lekkerder, pas toen ik het op had kwam de aap uit de mouw, het was...geroosterd runder 'Tong'...gelukkig was het erg lekker en kan het zeker aanbevelen!
Precies een uur later wilden we onze weg naar Tokio vervolgen, echter in de reserveringshal stonden zoveel wachtenden dat Joey besloot om maar Non-Reserved te reizen, anders zouden we te laat komen...guess what...de trein die we wilden nemen, bevatte alleen gereserveerde plaatsen en...de trein daarvoor...kwam te laat (niet eerder meegemaakt). Gevolg de 2 volgende treinen moesten hierdoor ook later vertrekken, daardoor kwamen we 3 kwartier later aan in Tokio. Maar goed...we hebben nog vakantie, toch...
Wat een gigantische stad is Tokio. Het hotel, wat we voor de komende 5 dagen gereserveerd hadden, lag vlak bij het station, dat was fijn voor de koffers, hoefden ze niet zover te rollen en wij niet te trekken en duwen. Gauw ingecheckt en hop...de stad in... Het Openbaar Vervoer is fantastisch in Tokio, je hebt er de Metro, maar ook de Japanese Railway en deze rijdt zelfs rond de stad, als ware het een Metro, geweldig...hierdoor konden wij op onze treinkaart de hele stad doorreizen en dat hebben we vandaag in ieder geval vast gedaan. Eerst reden we naar de Electronica buurt, wij hebben de MediaMarkt, zij hebben een hele wijk met allemaal bij elkaar dergelijke Electronica Warenhuizen met Games, Telefoon, Computers met bijbehorende hebbedingetjes, je wilt het niet weten, alhoewel...ik ken er één, die was er niet weg te krijgen...
Toen ik hem er toch uit wist te halen, zijn we naar het beroemde kruispunt gegaan, waar eerst de auto's oversteken, vervolgens de voetgangers...o o...wat een mierenhoop is dat... Daarna zijn we gaan eten (voor mij dit keer alleen een salade). Als afsluiting van de dag zijn we naar een uitkijkpost gegaan, waar je de stad bijna in z'n geheel rondom kunt zien. Heel mooi, maar die stad is zo groot dat je nog tot aan de horizon steeds huizen ziet... Ik heb diverse foto's gemaakt. Wist je dat in deze stad bijna net zoveel mensen wonen als in heel Nederland, bijna 17 miljoen mensen....en dat op een nog kleiner stukje aarde...hoe is dat mogelijk.
Joey bracht me weer naar de treinen, alsof hij er woonde, ik zou daar veel meer moeite voor hebben moeten doen. Aangekomen in ons hotel zijn we nog even de Sauna ingedoken met een Onsen (Heet water bad) en daarna nog even gerelaxed, nouja gerelaxed, ik ben gelijk weer begonnen met...Mijn verhaal van de Dag! Volgende keer....Meer! Welterusten