22 april Acuéscar - Valdesalor 27,3 km - Reisverslag uit Valdesalor, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 22 april Acuéscar - Valdesalor 27,3 km - Reisverslag uit Valdesalor, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

22 april Acuéscar - Valdesalor 27,3 km

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 April 2013 | Spanje, Valdesalor

Zondagavond lekker Spaans gegeten in een door ons voor die nacht gereserveerd pension, waar we slechts met zijn vieren gast waren. De pensionbeheerster had aangeboden speciaal voor ons te koken(als we maar betaalden natuurlijk), heerlijk. Zelf maakte ik de fout om nog even na te genieten van mijn wijntje, daar ik eerst nog even wilde internetten, en buiten was het nog lekker zwoel. Om kwart over 2 schrok ik wakker in de tuin, ben toen maar snel m'n luxe bed ingedoken en kon nog 4 en een half uur genieten van de nachtrust. Half 8 togen we opweg na een lekker Spaans ontbijt(je). Via heel smalle paadjes en veel kleine beekjes, waar we soms met natte schoenen over kwamen, kwamen we in een landschap met veel bloeiende weiden, met name Lavendel. De weg was een oude Romeise route naar het Noorden, waarbij nog veel restanten waren bewaard gebleven, die door de Spanjaaarden en wij (geld uit een speciaal fonds van de EU), deels zijn herplaatst. Zo zagen we op de route vele Milestones, waarbij de afstanden werden gemarkeerd, alleen was het niet meer te lezen.... Ook prachtige oude Romeinse bruggen over de beekjes waren indrukwekkend met al die brokstukken en keien, je kunt er alleen niet over skeeleren.
Rond half 2 kwamen we in een gat aan genaamd Valdesalor, een heel klein plaatsje, waar ze nog nooit gehoord hebben van..Wifi.

• 23 April 2013 - 21:49

Annemarie De Wit :

Hi Jackyboy...

Je bent al aardig op weg !! En fijn dat het je zo goed af gaat.
    Het klinkt allemaal heel gezellig. Dus ga zo door lieverd.
    Fijne avond nog.

Huggy Annemarie xxx