23 april Valdesalor - Casar de Cáseres 23,1 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 23 april Valdesalor - Casar de Cáseres 23,1 km - Reisverslag uit Casar de Cáceres, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

23 april Valdesalor - Casar de Cáseres 23,1 km

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

23 April 2013 | Spanje, Casar de Cáceres

Het was inderdaad een gat, Valdesalor, nergens Wifi te krijgen, had daarom het verslagje vooraf gemaakt in de 'kantine' van de Albergue. Tijdens de Vino Tinto en het verslag raakte ik in gesprek met de beheerder, die me prompt een Cereveza van de tap aanbood en na 3 biertjes wist ik wat hij voor zijn echte professie deed, Stukadoor, alleen..was daar in die kantine nog weinig van zichtbaar hoe goed hij dat kon.
Vanochtend wat later alleen vettrokken, heerlijk, even op gang komen en je gedachten op oneindig...vooral in die omgeving is dat schitterend, ik liep op paden waar vroeger de Romeinen plachten te lopen, als je je ogen even dicht deed kon je je voorstellen dat Ben H(niet Hill maar Hur) er liep, gauw maar weer opdoen, bang dat ie je met zijn speer stak, werd wel gestoken, maar....door een Horzel. Ik naderde de Moorse stad Cáseres, die later door de Christenen zijn veroverd (had 50 jaar geduurd, ken je nagaan wat een strijd destijds). Van de gebouwen en muren uit die tijd was nog veel overgebleven, prachtig. Inmiddels had ik mijn maat bijgehaald en zijn we na het bezoeken van de stad (85.000 inw.) verder gelopen door een prachtig landschap vooral in deze tijd waar een zee aan veldbloemen in bloei staan, wel was het hier waar ik door de Spaanse horzel in mijn hals werd gestoken. Amper vermoeid kwamen we rond 13.30 aan op onze gratis slaapplaats, echter...wel heel erg druk! Weer geen Wifi, maar de biblotheek heeft dat wel en is dichtbij (1.5km, wat is dichtbij) en zit daar op een bankje in de heerlijke zon bij 21 graden te tikken.Vanavond maar weer aan de Ensalada en...Vino Tinto!

  • 24 April 2013 - 02:11

    Annemarie De Wit:

    Buenos dias Jack...

    Hola! Qué tal ?
    Vandaag zal je wel de Rio Tajo oversteken en kan je weer genieten van schitterende panorama's
    en unieke flora en fauna, zwarte gieren en Agula adelaren die traag rondjes cirkelen. Heb je in Het ooievaarstadje Cáceres nog zwarte ooievaren gezien? En die gratis slaapplaats ? Is die in de Eglisia
    Nuestro Señora de la Asunsión met die korte vierkante toren? haha..ha.
    Buen camino voor vandaag en pas goed op jezelf.

    Mucho bessos ANNEMARIE xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 122452

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: