25 apri Tajo - Grimaldo 19,9 km - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu 25 apri Tajo - Grimaldo 19,9 km - Reisverslag uit Grimaldo, Spanje van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

25 apri Tajo - Grimaldo 19,9 km

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

25 April 2013 | Spanje, Grimaldo

Proost Dinie...met je verjaardag, hef even een glas heerlijke Vino Tinto. Krijg er automatisch een schaaltje acceitunas(groene olijven) bij van de ober. Het was weer een stevige dag. Na een een goede nacht in de mooie Albergue, vertrokken we direct de bergen in over smalle paadjes en dit keer een beetje saaie natuur. We maakten veel kilometers maar 'Hemelsbreed', zou Hans de Vries zeggen, schoten we weinig op, wel veel zwart bonte koeien liepen er los rond. Eerst dacht ik dat het "Torro's" waren, maar gelukkig reageerden ze niet op mijn rode T-shirt, dus...later veranderde het landschap weer. Na 12 km kwamen we het dorpje Cañaveral binnen, maar toch geen feesten of optochten...heet en stil. Lekker een bakkie doen...en daarna verder, nog 9 km...even een steil stukkie van 19%...uithijgen...en weer afdalen, langs een PrivéClub, wel zeer verlaten, volgens ons had hier de crisis ook toegeslagen, verder over een vlak mooi groen gebied naar de volgende Albergue, deze was weer minder luxe...er was nog 1 bed over voor...mij!