De 3e dag - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu De 3e dag - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Jack Bartholomeüs - WaarBenJij.nu

De 3e dag

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

30 Maart 2017 | Thailand, Pattaya

Heel langzaam komen we uit de Jetlag...we stonden al om 12.31u op, tenmiste een half uurtje eerder dan gisteren. Dat was maar goed ook want het had 's ochtends blijkbaar vreselijk gehoosd, te zien aan de plassen hier en daar en de was, die ik gisteren te drogen had gehangen, lag her en der weer kletsnat verspreid in de tuin. Na deze wederom uitgewrongen te hebben opgehangen, nam ik een duik in het heerlijke water van het zwembad, de temperatuur bleef heerlijk rond de 30 graden.
Na ons 'ontbijt' besloten we dat ik maar eens een keer op de Moped zou gaan rijden, kon Joey achterop navigeren, want zonder navigatie kunnen we het hier wel vergeten. Voor het eerst na 31 jaar reed ik weer op een moterfiets, maar links rijden was echt een uitdaging, zeker met dat enorme verkeersaanbod, waar er verder blijkbaar geen regels zijn, als alleen de sterkste lees brutaalste wint. Het duurde even voordat ik hieraan mee kon doen, vooral in de stad Pattaya, waar we naar toe gingen, krioelde het van de Mopeds, auto's, busjes, tuktuks, bromfietsjes met aanhanger, vaak vol goederen allemaal kriskras door elkaar rijdend.
In de stad konden we met veel moeite onze Motorbike kwijt, zo druk was het. Eigenlijk wilden we naar het strand, echter echt strandweer was het niet en we waren eigenlijk al te laat om daarvoor te gaan, zodoende hebben we, na onze lunch, bestaande uit een heerlijk smakende Thaise soep en nog wat lekker Thais, een beetje door de straatjes geslenterd. Prachtig al die etenskarretjes te zien en te ruiken en...er verder van af te blijven, wil je bespaard blijven van broekhoest.
Na nog lekker op een terrasje te hebben gezeten, wat is dat toch genieten in een wild vreemd land, gingen we weer huiswaarts 12 km terug, maar eerst moesten we een Thaise leverancier zien te bewegen zijn vrachtwagen te verwijderen, die doodleuk onze motorbike blokkeerde. Het was wederom een helse toer om thuis te komen, de slechte wegen, de juiste afslagen maar vooral om voor donker weer terug te zijn, zonder brokken te maken en...dat lukte.
Bij thuiskomst verraste de heer des huizes ons dat hij de komende dagen vrij zou zijn en dat we niet hoefden te verhuizen naar een hotel. Tevens kon hij ons wat leuke plekjes laten zien in deze omgeving.
's Avonds zijn we weer de stad ingegaan, waar Joey een paar blousen heeft laten maken, zelf heb ik een kast vol, en de kleuren en motieven die ik leuk vond, hadden ze natuurlijk niet op voorraad, dus...
Weer heerlijk genietend van een terrasje, met uitzicht op een hele reeks schaars geklede Thaise vrouwtjes, maar dat kwam waarschijnlijk van de warmte, genoten we van ons drankje. Redelijk op tijd keerden we huiswaarts. Rond 4 uur rolden we ons bed in.

  • 31 Maart 2017 - 16:17

    Maria En Martin:

    Hey Jack, wat leuk dat jullie zo'n mooie reis maken. Leuk al die thaise vrouwtjes, maar vergeet jou lieve vriendin hier niet.

  • 31 Maart 2017 - 21:29

    Henrie Jacobs:

    wat een avonturen al meteen. Geweldig om te lezen. Fijn om jullie te volgen.

  • 01 April 2017 - 17:08

    Annemarie De Wit :

    Hééééj... Jack.. wàààt zit jij in Tailand ?? Whááá'w... geweldig mooi man !! En ja die gouden Boeddha op de berg daar was ik ook geweest, mooi hè. Zitten er daar nog apen in kooien? Eén brutale aap had toen een gouden oorbel uit mijn oren geplukt en dat heeft ons heel veel moeite gekost om die terug te krijgen. En van mijn man pakten ze ondertussen zijn pet af en van een vriend een rugzakje. Haha we hebben wel gelachen toen en die monniken die ons hielpen hadden ook de grootste lol. Wij zaten in Hotel "The Royal Cliff" Wellness & Spa, en ja de naam zegt het al boven op een clif aan het strand in Pattaya richting Jomtien. Als je nog tijd hebt moet je daar een 3 gangen diner doen, een hele mooie beleving en was TOEN.. niet duur! En een tip, bij het eten altijd een colaatje drinken. Toen ik doodziek op The river Quay lag hebben ze mij daar mee beter gemaakt, lauw en de koolzuur eraf. Sinds ik in Tailand ben geweest drink ik in het buitenland cola bij mijn eten. Hé jongen.. ik wens je nog een hele mooie reis samen met Joey en Frank en doe hun ook de groetjes. Liefs en een dikke knuffel van Annemarie xxx En euh... wat die schaars geklede vrouwtjes betreft: Alleen kijken hé... niet aankomen! Lévensgefáááárlijk !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack

Actief sinds 04 April 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 122414

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 27 April 2017

Reis naar Thailand en Japan

09 April 2013 - 21 Mei 2013

Dinsdag 9 april 2013 naar Sevilla

Landen bezocht: